Organisaties verbeteren hun prestaties door technologische doorbraken. Een nieuwe, nóg snellere machine geeft een sprong voorwaarts in productiviteit, een automatiseringsslag vermindert het aantal administratieve handelingen drastisch. Bij deze technologische doorbraken is doorgaans maar een select groepje medewerkers betrokken. Wat doen al die anderen in de tussentijd om de productiviteit en de kwaliteit te verbeteren? Je kunt wachten op dit soort grote verbetersprongen, die niet heel vaak voorkomen, beter is het om ondertussen voortdurend elke dag kleine verbeterstappen te nemen.
Hier ligt een enorm verbeterpotentieel verborgen, dat je met de juiste houding en structuur kan ontsluiten.
Niet voor niets vormt continu verbeteren de ruggengraat van verbeterfilosofieën zoals TPM, Lean en SixSigma.
Kaizen is het Japanse woord voor continu verbeteren met kleine stappen. De som van het resultaat van al die kleine stappen zou wel eens groter kunnen zijn dan die van de technologische doorbraken.
Een
boek over continu verbeteren. De achtergronden, de structuur en
praktische tips. 2e Herziene druk.
Met praktijkverhalen van Heineken, Sligro Food Group en H.J. Heinz Company.
“Ik ben zeer enthousiast over het boek over continu verbeteren.”
“Helder, to the point, achtergronden en voorbeelden die aanspreken…”
Uitgeverij
Yokoten
170
pagina’s in kleur
ISBN
978-90-815036-0-0
Te bestellen bij elke (internet)boekhandel. Voor bestellingen van 10 of meer exemplaren zijn er interessante kortingen tot wel 30%. Vraag om een aanbieding via info@yokoten.nl.